دوره ی آنلاین کم کربوهیدرات باعث پیشرفت چشمگیر دانش پزشکان برای مدیریت دیابت نوع 2 می شود

دوممه 2019 - دوره ی آنلاین low glycemic index (GI)ویژه ی متخصصان مراقبت های بهداشتی، به طور قابل توجهی دانش متخصصان را در مورد دیابت نوع 2، بهبود بخشیده است.

ماهیت این دوره آموزش درباره ی کاهش مصرف کربوهیدرات ها است، که احتمالا باعث کاهش قابل توجه میزان مصرف کربوهیدرات ها برای اکثر بیماران خواهد شد.

برنامه ی " دیابت نوع 2 - رویکرد شاخص گلایسمیک پایین"  برنامه ای است که توسط دکتر David Unwin و متخصصان رسانه ی دیجیتال دیابت برای پزشکان عمومی کالج سلطنتی بریتانیا (RCGP) نوشته شده است.از زمان راه اندازی آن در تابستان گذشته، تقریبا 800 متخصص مراقبت بهداشتی، در این برنامه ی آنلاین 30 دقیقه ای ثبت نام و این دوره را به پایان رسانده اند. بررسی دانش این افراد قبل از ورود به این برنامه و پس از تکمیل این دوره نشان می دهد که دانش آنها در مورد دیابت نوع 2 از 46.84٪ به 82.41٪ رسیده است.

این برنامه برای حمایت از متخصصان بهداشتی که در زمینه ی دیابت نوع 2 طبابت می کنند و مایل به کمک به بیماران خود برای مدیریت دیابت با وابستگی کمتر به دارو هستند، توسعه یافت.

نظر شرکت کنندگان درباره ی محتوای این برنامه که در سه جلسه ارائه می شود، مثبت بوده است و اکثر کاربران در نظرسنجی، به آن پنج ستاره را اهدا کرده اند.

دکتر Unwin و رسانه ی دیجیتال دیابت سخت تلاش کردند تا آگاهی افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و یا افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به دنبال راهی برای کنترل بیماری خود هستند را از مزایای پیروی از نمایه ی گلایسمیک پایین و شیوه ی زندگی کم کربوهیدرات افزایش دهند.

در سال 2015، رسانه ی دیجیتال دیابت برنامه ی برنده ی جایزه ی Low Carb را با داده ها و کمک های ارائه شده از سوی دکتر Unwin، راه اندازی کرد. این برنامه تاکنون به هزاران نفر در کنترل بیماری دیابت نوع 2 کمک کرده است.

یک سال بعد، دکتر Unwin بخاطر تحقیقات خود در اثبات اینکه چطور یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند به جلوگیری یا کنترل دیابت نوع 2 کمک کند، عنوانNHS Innovator  سال را دریافت کرد. رویکرد پیشگامانه ی او موجب هزاران پوند صرفه جویی در هزینه های داروهای دیابت شد و به نزدیک به نیمی از بیماران کمک کرد تا به بهبودی(remission) از دیابت نوع 2 دست یابند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/may/online-low-carb-course-substantially-improves-doctors-type-2-diabetes-knowledge-92259448.html